Dec 23, 2008

CUTI DI PERLIH!! ( PART 5 )

**************************

Tibalah hari yang dinanti-nanti.. Nak p Bukit Ayaq.. So , pagi tu kul 6.30 lebih kurang aku dah jaga.. Muh , Aamir n kebab still tido.. Aku jaga2 myang subuh apa suma dulu pastu try la gerak dpa.. mmg nak p awai la kalau boleh.. dah ari jumaat kan.. kalau p lewat nanti sat ja pulak dok sana.. x best.. kena lepak lama2.. aku tgk tepi tu lego yg dpa main smalam x kemas lagi.. aku lego tu simpan dalam tin besq.. mmg bising kalau simpan.. aku pun saja la simpan bagi bising tgk dpa nak bangkit ka dak.. abih simpan x dak sorang un bangkit lagi.. aku bukak lak gitar hero.. pasang kuat2.. muh ja bangkit.. pas main 2 3 lagu aamir pun mula bangkit diikuti oleh kebab.. 

Sblm p , muh wat milo semug.. ada roti satu buku.. kami share la ramai2 makan roti cicah milo.. Sdp la time lapaq2.. Kul 7.45 lebih kurang kami bertolak ke destinasi.. Ju still cabaq pakai helmet.. aku on ja.. n pagi tu dia join skali pakai dok tepi aku.. haha.. aku dah ada copilot.. berbekalkan peta kenduri kawin afeez bagi , kami pun bergerak.. time dalam tu yg lawak ramai org nampak.. semalam kami bwk dah time malam.. x la ramai sgt tgk.. tapi dah kali ni siang , ramai gila tgk sambil gelak2.. aku ngan ju wat muka slamba ja la.. lebih kurang kul 8.00-8.15 kami sampai la kat destinasi.. ingatkan kami paling awai.. tgk2 ada gak satu family dah ada.. ni mesti bangkit awai gila.. 




takpa.. ada org ka dak kami dah ada tempat rahsia yg x brapa rahsia la kat atas.. panjat ckit bukit tu sampai la kat lubuk tu.. best tempat tu.. ayaq jernih , x dak org.. dah set up suma kami pun terjut.. Ayaq dia sejuk gila.. time kami mandi tu.. ju ngan aamir trasa sesuatu.. mcm ternampak "benda" kat atas tempat kami bediri sblm kami terjun.. ju tanya aamir nampak x apa yg dia nampak.. tapi x ckp byk la.. wat x tau dulu.. 

ni la lubuk tu

Lps sejam dok berndam ctu.. kami turun tempat family tadi dok ada.. ctu ada ayaq terjun.. tu yg best gak.. kami p la.. kami p ayaq terjun paling atas skali.. tak dak org.. best gila lepak ctu.. mcm2 kami wat kat ctu.. ju cari batu kapuq lukis2 ckit.. mmg vandalism tul la dpa ni.. pastu sorang baring lukih mcm kat crime scene.. haha.. mcm2.. pas dah puas mandi.. kami balik.. 







sblm balik umah aku.. p antaq kebab dulu.. time tu lagi la.. masuk kangaq pakai helemt.. lagi banyak org tgk.. haha.. pastu kami balik.. sblm lorong nak masuk umah aku , aku singgah kedai ahok.. beli ayaq menek ( soda ) ngan ais krim paddlepop rainbow tu sorang satu.. haha.. SDP GILA!!!.. rasa mcm time skolah rendah dulu.. huhu.. Sampai umah suma tertido.. bangkit2 p myang.. Ptg tu plan lain lak.. 




END OF PART 5
**************************

6 comments:

Bayang said...

hahaha ... xbleh blah masa pakcik mana tah yg dok bwk gerek dan lg kelih blkg nk konfem kata hg pkai helmet ... hahahah ... x larat gelak dok dlm kreta tu

wr0ngsalah said...

haha.. haa.. tul2.. ada2.. dpas x percaya org perlih pentingkan keselamatan..

syaz ★ said...

erk? apa yg ada kat lam lubuk 2?? mcm seram ja....
huhu..

wr0ngsalah said...

tah la.. tapi bkn dlm lubuk tu.. nanpak kat atas.. mcm lembaga kot dpa nampak.. tapi wat x tau ja.. jgn teguq dlm2 hutan ni.. hehe..

FaTiN said...

hi..salam ziarah..

Anonymous said...

mula2 aku baca buat ayaq semug tu macam sebut "semut" dia punya mug tu, aku dok heran menatang apa semug tu, pastu bila make sense balik baru aku tau buat ayaq milo satu 'mug' hahaha adoih adoih