Dec 31, 2008

HISTERIA : REVIEW

**************************************


Tadi p la tgk cita histeria ni.. poster dia mcm best.. tapi bila p tgk spoil ckit sbb tepi aku ada satu row dekat 5 6 org budak pompuang dok bsing.. dok gelak2 sampai abih filem.. padahal takut , tapi nak bgi hilang rasa takut dpa gelak la.. x phm aku apa yg lawak bila hantu tu keluaq tiba2 n bila scene penuh darah.. heran aku.. mak cik belah kiri aku lak dok perli x abih2 suh diam.. lantak dpa la.. aku tgk ja cita tu.. so ni la serba sedikit pendapat aku pasai filem tu.. 

Sipnosis... 

Tgk sendri la senang....

Komen2 aku..

1. pelakon2 dia ok.. kena dengan suma watak2 dia.. suma jadi la lakonan dia.. suma pelajar tu ada 7 org.. watak MURNI mmg kena dgn pelakon dgn watak dia yg lurus bendul , dok asyik kena buli.. Jembalang tu pun melakonkan wataknya dgn baik.. x control macho apa suma..

2.   adegan pembunuhan.. yg ni aku suka gak dlm cita ni.. sbb slalu cita2 hantu besa2 ja hantu tu bunuh.. tapi cita ni mmg hantu dia bunuh gila2.. mmg pengarah ni byk duit la beli darah nak wat filem ni.. mmg gila byk darah.. time scene2 tu ja la.. 

3. sapa2 tgk cita ni, pasni kalau dia tgk burung hantu time siang mmg rasa cuak gak la.. n busut semut ka busut apa tah dlm cita tu, mmg kalau jumpak pas ni x kacau la.. n mesti x p dah lab2 dlm skolah.. nak p toilet mlm2 kat skolah pun takut kot.. ada gak kucin dlm cita tu yg jadikan srm gak.. tapi aku still sayang kucin.. 

4. plot dia best gak.. dia wat falshback.. kira awai2 lagi org tau dah sapa selamat , cuma x tau sbb apa ja.. time last2 tu leh agak la sbb apa.. ada gak dialog yg lawak kat scene suspend.. x tau sbb apa.. maybe pengarah x rasa lawak, aku ja kot.. 

5. jampi mentera dlm cita ni lagi panjang pada yg dlm cita pendekar bujang lapok tu.. sapa2 yg rasa brani.. try la baca mentera tu kat busut2 berhampiran anda.. tgk nak jadi apa.. 

6. yg aku heran pasai skolah ni..

  • pak guard x dak pun walaupun time cuti slalu guard ada gak kan..
  • hostel lama yg dpa kena duduk time kena denda tu patut dah 2 taun x dak org duduk.. nampak la semak n x terurus tu, tapi bersih , x dak habuk , sarang labah2 x dak.. heran gak.. x tau kot2 ada tapi aku x nampak..
  • tempat mandi kat bilik ayaq dia kalau hampa tgk bukan ada pintu , ada mcm tirai ja.. x penah lagi la aku tgk mcm tu kat mana2 skolah.. tapi x tau la kot2 ada , aku ja yg tak tau.. 

apa2 pun , aku enjoy gak tgk cita ni.. takpa.. sokong filem malaysia.. p la tgk.. x la takut sgt tapi x la x takut sgt.. ada la byk tempat terkejut.. besa la.. cita seram.. ada gak tempat leh agak nak jadi apa.. tapi kepada yg sukakan darah.. try la tgk cita ni.. byk gak la darah dia.. 


*************************************

3 comments:

Un Phat Lee said...

mcm best je....
bout yg ko punya cmmnt tu...
its true...
ade sk just pakai tirai je as die punya pintu tndas

ak pernah nmpak dan pernah mengalaminya di suatu tmpt...
perrrh.
nk mndi pun ssh
yola xde pintu...
just tirai je...
as the solution
ak ttp je pintu utama tndas tu...
abs semua org lain xleh msk
kne tunggu ak abs mndi dlu
hahaha

wr0ngsalah said...

haha.. ya ka.. ooo.. baru tau.. aku mmg x penah tgk.. mmg gila la kalau nak mandi gitu.. huhu..

p la tgk.. x rugi..

syaz ★ said...

aiseh.. dah tng0k?
x aci la mcm nie..

da lma da nak p tng0k cuma xdak msa ja..
xpa2, x lma lg tng0k la k0wt. ^_^